ZDRAVA PREHRANA

Zaradi porasta sodobnih bolezni (debelost, diabetes, alergije,...) je zavedanje o zdravem prehranjevanju še kako pomembno, saj je prav hrana tisto "zdravilo" ali pa "strup", ki ga vsakodnevno vnašamo v naše telo. V najslabšem položaju so tu otroci, ki nevede kopirajo "slabe" prehranjevalne navade svojih staršev.Naš cilj je obuditi stare slovenske jedi, povrniti sezonskim živilom, začimbam, zeliščem in dišavnicam njihov pomen in uporabnost ter vse skupaj podkrepiti z modrostjo tradicionalne kitajske medicine.

JAGODE

Objavil: Kdaj: Kategorija: Prehrana
  • Velikost pisave: Larger Smaller
  • Ogledi: 1502
  • Naroči se na novice o tem zapisu
  • Print

Že v prejšnjem blogu sem napovedala jagode, kot temo današnjega. Lahko vam zopet navajam dejstva, ki jih lahko preberete v skoraj vsaki reviji, knjigi, spletni strani, lahko pa naredim stvar malo bolj zanimivo.

Torej jagode...

Pred kratkim sem bila udeležena v pogovor, ki se je začel z neubogljivostjo otrok, na koncu pa prišel do tega, da jih je tako ali tako večina hiperaktivnih in "hvala bogu", so jim zdravniki dali zdravila. Najverjetneje vas je veliko, ki ste prav tako sodelovali v podobnih pogovorih, ali pa je bila to celo tema kakšnega roditeljskega sestanka. Ja, res je, da so dandanašnji otroci polni energije, ki v določeni situaciji celo preraste v negativno obliko.

Kako sem sedaj iz jagod prišla na hiperaktivnost? Logično!

Vprašam vas, ali otroci sploh poznajo okuse? Tiste štiri, o katerih smo se učili že v šoli. Sladko, slano, kislo, grenko. Omenja se tudi okus umami. Nastane ob zaznavi karboksilnega aniona glutaminske kisline, ki je pogosta v mesu, siru in drugih jedeh, bogatih z beljakovinami. Enak okus imajo glutamati, zato jih uporabljamo kot ojačevalce okusa.[vir: http://sl.wikipedia.org/wiki/Mesni_okus]

Skratka, ali znajo opisati okus gozdnih jagod, z uporabo osnovnih okusov? So sladke, grenke in kisle. Bojim se, da bomo v prihodnosti govorili o okusih samo še opisno. Ima okus po pečenem krompirju, po pizzi, po hamburgerju...

Kaj dela današnja prehrambena industrija s svojimi ovčicami? Hrani jih z marketinško podprto super zdravo hrano, ki ima odličen okus. Upam da ste zaznali malo ironije v teh dveh stavkih. Ja hrana je pisana na kožo našim brbončicam, je pa daleč od tega da bi bila zdrava. Človek se zelo hitro navadi preveč slane in preveč sladke hrane, če pa je to dvoje še v kombinaciji z maščobo, je okus enkraten.

Glukoza, kot glavni vir energije za naše možgane, se v današnji prehrani zelo pogosto pojavlja, problem je, ker se pojavlja prepogosto in v prevelikih količinah. Z drugimi besedami povedano ogljikovi hidrati so tisti, ki predstavljajo večinski procent obrokov, ki jih zaužijemo. Poznamo enostavne ogljikove hidrate, ki so hitra obnova energije v človekovem telesu, povzročajo pa tudi hiter in visok porast krvnega sladkorja. Sestavljeni ogljikovi hidrati z do deset ogljikovih atomov še spadajo med sladkorje, vsi ostali t.i. polisaharidi pa ne več. Če po domače povem, skoraj vse kar pojemo je en sam "cuker". In ker otroci prav tako jejo ta "cuker" potrebujejo in porabijo ga pa dosti manj, se stranski učinki le tega kažejo kot hiperaktivnost. Da pa me ne bo kdo vlekel za rokav, češ da medicinska definicija hiperaktivnosti ni takšna, bom stvar še malo razširila. Možgani so zapleten organ, poln živčnih celic, ki delujejo na osnovi prenosa elektronskih signalov in zapletenih verižnih kemijskih reakcij. Če imamo v dedni zasnovi zapisano, da bomo hiperaktivni, se bo to dejansko prej ali slej izkazalo. Prav tako tudi, če je plod v maternici izpostavljen določenemu stresu, nevarnim kemikalijam itd. Vse to je res, ampak če se tega kot starši zavedamo in otroke ne filamo s "cukrom" so težave manjše in lažje obvladljive. Poleg tega otroci rabijo red, ker se le tako počutijo varni. Za starše pomeni to veliko več vložene energije. Tabletke, pa kakor koli že, so kemični pripravek, ki vpliva na čustvovanje in baje ne nazadnje celo povzročajo odvisnost...

Jagode-hiperaktivnost. Kupite otrokom jagode, ki v tem času predstavljajo sezonsko živilo, ki naše telo pripravlja na poletno vročino, skrbi za naše srce in ožilje ter tanko črevo. Kombinirajte jih z bananami in pravo čokolado, v skrajnem primeru jim dodajte sladkor kokosovih cvetov. Ne jemljite vsakodnevne prehrane kot nujno zlo, ampak kot vašo možnost izbire poti do boljšega zdravja.

 

Jasmina

Sem univetzitetna diplomirana kemičarka, nutricistka za superživila ter certificirana prehranska svetovalka za športnike. Sestavila sem ekipo v kateri se dopolnjujemo z znanji medicinske stroke, prehranske ter kulinarike. Način življenja in lastne izkušnje so me pripeljale do razmišljanja in znanja, ki ga želim deliti.