ZDRAVA PREHRANA

Zaradi porasta sodobnih bolezni (debelost, diabetes, alergije,...) je zavedanje o zdravem prehranjevanju še kako pomembno, saj je prav hrana tisto "zdravilo" ali pa "strup", ki ga vsakodnevno vnašamo v naše telo. V najslabšem položaju so tu otroci, ki nevede kopirajo "slabe" prehranjevalne navade svojih staršev.Naš cilj je obuditi stare slovenske jedi, povrniti sezonskim živilom, začimbam, zeliščem in dišavnicam njihov pomen in uporabnost ter vse skupaj podkrepiti z modrostjo tradicionalne kitajske medicine.

Rumena koleraba ni samo za v juho!

Objavil: Kdaj: Kategorija: Prehrana
  • Velikost pisave: Larger Smaller
  • Ogledi: 2509
  • Naroči se na novice o tem zapisu
  • Print

Vsi dobro poznamo kolerabo, kot predstavnico  - jušne zelenjave, vendar lahko iz kolerabe, za zdravje zelo koristnega sezonskega živila, pripravimo zelo okusne jedi - npr.:  njoke, cmoke, kolerabin pire.

 

Kaj vsebuje rumeni gomolj kolerabe

- VITAMIN C

Nujno potreben za pravilno delovanje številnih encimov, je učinkovit antioksidant in tako posredno pripomore k večji imunski sposobnosti.

- VITAMIN A

Zelo dober antioksidant. Ugodno vpliva tako na prebavila, kot na dihala. V jesenskem in zimskem času je torej potrebno uživati čim več zelenjave rumene in oranžne barve.

- KALIJ IN NATRIJ

Vplivata na tekočinsko in elektrolitsko ravnotežje v telesu. Oba sta potrebna za pravilno krčenje gladkih mišic, kalij pa še posebno za pravilno delovanje srca.

- ŽELEZO

Glavna sestavin hemoglobina in mioglobina, ki sta zadolžena za prenašanje kisika po telesu. Soudeležen je tudi pri uravnavanju telesne temperature.

- PREHRANSKE VLAKNINE

Zaradi njih se hrana v črevesju fermentira, kar spodbudi rast kolonij probiotikov, izboljša se resorbcija natrija in vode, tvorijo se kratkoverižne maščobne kisline (nujno potrebne za pravilno delovanje celic). Zmanjša se sinteza holesterola, izboljša se krvni pretok v debelem črevesu, izboljša se imunska funkcija debelega črevesa. Povečajo volumen blata in frekvenco odvajanja le-tega.

 

Uporaba in shranjevanje

Primerna je za takojšnjo uporabo, lahko pa jo zamrznemo ali shranimo v primernih kleteh in zasipnicah (mraz dobro prenaša). Biološko pridelana koleraba ima bolj poln okus in je tudi bolj polna z nutrienti. Lahko jo tudi kisamo tako kot kislo zelje ali repo.

Pripravljamo jo lahko na več načinov: pečeno na žaru, pečeno na olju, kot dodatek raznim juham, surovo oz na majhne kockice narezano (tehnika julienne) kot prilogo. Je glavna sestavina tradicionalne božične jedi na finskem (swede casserole).

Večina prebivalcev britanskega otočja za noč čarovnic iz kolerabe (pri nas uporabljamo buče) izdeluje "strašljive obraze".

Kolerabo olupite tik pred uporabo. Lupljenje bo lažje, če boste najprej odrezali spodnji in zgornji del, saj se boste tako izognili prevračanju.

Odstranite ji zelenje in jo shranite v hladnem, temnem in suhem prostoru. Tudi par mesecev.

 

 

Jasmina Škrabar, nutricionistka za superživila, certificirana prehranska svetovalka za športnike

Sem univetzitetna diplomirana kemičarka, nutricistka za superživila ter certificirana prehranska svetovalka za športnike. Sestavila sem ekipo v kateri se dopolnjujemo z znanji medicinske stroke, prehranske ter kulinarike. Način življenja in lastne izkušnje so me pripeljale do razmišljanja in znanja, ki ga želim deliti.