Pritiski na gumarsko in avtomobilsko industrijo so vse večji.
Raziskava "ThinkGoodMobility", ki jo je med bodočimi slovenskimi znanstveniki, inženirji in industrijskimi oblikovalci izvedlo podjetje Goodyear Dunlop Tires Europe v sodelovanju z inštitutom ThinkYoung, je pokazala, da se mora avtomobiliska industrija v prihodnjih letih osredotočiti na izdelavo vozil z učinkovitejšo porabo goriva.
Razvoj na področju prometa in mobilnosti je nujen, če se želimo odzvati na hitro naraščajoče prebivalstvo in s tem povezane spremembe v prometu in mobilnosti. Da bi k razmisleku o mobilnosti prihodnosti spodbudili generacijo, ki bo oblikovala mobilnost v letu 2025, je Goodyear med 2500 evropskimi študenti, od tega 224 slovenskimi, izvedel raziskavo "ThinkGoodMobility" . Spletno raziskavo je med majem in junijem 2015 v imenu podjetja Goodyear izvedla ekipa Think Young. V njej je sodelovalo 2.500 mladih (starih 18–30 let) iz univerz v 12 državah. V vzorec je bilo vključenih 224 slovenskih študentov naravoslovja, strojništva, prometa, logistike, računalništva in informatike, matematike, ekonomije ter industrijskega oblikovanja, ki si, podobno kot njihovi vrstniki v Evropi, želijo ekološko prijazno prihodnost. Pri tem se zavedajo, da lahko slednje učinkovito dosežejo tudi s trajnostnim razvojem na področju avtomobilske industrije in transportnega sistema.
Potrebujemo vozila z učinkovito porabo goriva, vlaganje v sistem javnega prevoza in reciklažo že uporabljenih delov
Dobra večina slovenskih predstavnikov milenijske generacije (62,1 %) je prepričana, da bi morala biti v središču trajnostnih prizadevanj avtomobilske industrije in transportnega sistema v letu 2025 vozila z učinkovito porabo goriva. Na drugem mestu se je znašlo vlaganje v sistem javnega prevoza (40,6 %), na tretjem pa reciklaža že uporabljenih delov (37,9 %). Milenijska generacija pri nas tako pričakuje splošne izboljšave transportnega sistema, vendar ne na račun omejevanja svobode izbire prevoznih sredstev in gibanja. Kar 91,5 % mladih namreč verjame, da bodo imeli v naslednjih desetih letih v lasti svoj avtomobil, medtem ko je povprečje med vsemi evropskimi študenti obstalo na 85 %.
Mnenje slovenskih študentov je sicer precej podobno splošnemu pogledu evropskih študentov, ki so sodelovali v raziskavi, s to razliko, da Slovenci veliko večji pomen pripisujejo vlaganju v sistem javnega prevoza. Evropski študentje namreč v središču trajnostnih prizadevanj prav tako vidijo omenjena tri področja, vendar v drugačnem vrstnem redu; kot najpomembnejša prav tako vidijo vozila z učinkovito porabo goriva (49 %), temu sledita reciklaža že uporabljenih delov (29 %) in vlaganje v sistem javnega prevoza (27 %).
Trajnostni razvoj si želijo doseči tudi s pomočjo zakonskih predpisov
Trajnostni razvoj in želja po učinkovitejši porabi goriva v naslednjih desetih letih sta za milenijsko generacijo tako pomembna, da so celo izrazili željo po uveljavitvi določenih predpisov, ki bi poskrbeli za okolju prijaznejšo prihodnost v letu 2025. Kot ključne vidijo spodbujanje učinkovite porabe goriva (55,6 %), spodbujanje uporabe javnega prevoza (53,4 %) in evropske predpise o še dovoljenih emisijah CO2 (52,5 %).
Kot je poudaril Jean Pierre Jeusette, generalni direktor Goodyearovega inovacijskega središča v Luksemburgu, se mladi vedno bolj zavedajo svojega vpliva na okolje in zato zahtevajo proizvode in storitve, ki zagotavljajo premik v smeri trajnostne mobilnosti: »Okoljski pritiski se s približevanjem letu 2025 krepijo in mladi bodo od avtomobilske ter gumarske industrije pričakovali, da bosta vodilni pri iskanju rešitev glede emisijskih izzivov.«
Omenjeno raziskavo so v Goodyearu opravili z namenom boljšega razumevanja mladih in njihovega pogleda na mobilnost v prihodnosti ter učinkovitejšega zadovoljevanja njihovih pričakovanj.
Slovenski milenijci o mobilnosti v prihodnosti
62,1 % meni, da bi morala biti v središču trajnostnih prizadevanj avtomobilske industrije do leta 2025 vozila z učinkovitejšo porabo goriva.
40,6 % je prepričanih, da so potrebna vlaganja v sistem javnega prevoza.
37,9 % meni, da bi morala avtomobilska industrija za trajnejšo prihodnost reciklirati že uporabljene dele.
37,1 % je mnenja, da bi bila za trajnejši razvoj potrebna uporaba emisijskih filtrov.
52,5 % vidi kot najpomembnejšo zakonsko regulacijo na tem področju evropske predpise o še dovoljenih emisijah CO2.
55,6 % je prepričana, da potrebujemo spodbude za uporabo vozil z učinkovito porabo goriva.
53,4 % meni, da potrebujemo spodbude za uporabo javnega prevoza.
33,6 % bi uvedlo standarde za gorivo.
18,8 % bi uvedlo spodbude za zmanjšanje prometnega hrupa.
91,5 % mladih verjame, da bodo imeli v naslednjih desetih letih v lasti svoj avtomobil.
Kategorije