Domov Odnosi in družinaOtroci Učenje prek poizvedovanja

Učenje prek poizvedovanja

Obstajajo različni slogi poučevanja, med zelo učinkovite pa spada učenje prek poizvedovanja in raziskovanja, ki ima veliko opraviti s sprožanjem radovednosti med učenci. Tovrstno poučevanje pomeni, da otroci sami odkrivajo znanja in s tem hkrati razvijajo tudi zelo pozitiven odnos do učenja samega.

»Radovednost je nekaj, kar je zasidrano v nas. Vsi smo se učili prek svojih čutov in izkušenj, ki jih spodbuja naša želja po raziskovanju in odkrivanju,« je pojasnila Katharine Knott, ravnateljica vrtca in šole IES Ljubljana International School,  katere kurikulum je zasnovan na temah poizvedovanja. Te spodbujajo radovedne otroške možgane in vzbujajo dodaten interes. IES je večjezična šola, vsaka skupina otrok, že od vstopa v vrtec pri enajstih mesecih, ima dva učitelja/vzgojitelja, ki z otroki komunicirata v svojem maternem jeziku – pri enem je to slovenščina, pri drugem angleščina. Po dopolnjenem tretjem letu starosti pa vpeljejo še nemščino.

Aktivno učenje
Učenje na osnovi poizvedovanja pomeni, da gre za aktivno učenje, saj otroci oblikujejo svoja vprašanja, hkrati pa identificirajo in iščejo odgovore tekom razvoja, širitve in pa tudi izpodbijanja svojega znanja. »Vloga nas učiteljev je spodbujati ta proces in opolnomočiti otroke ko se sprašujejo, raziskujejo, odkrivajo, zbirajo in predstavljajo informacije ter razmišljajo o svojem lastnem učenju,« je pojasnila ena izmed učiteljic na šoli.

Tudi raziskovanje je sestavni del učenja, zlasti za učence v zgodnji fazi je dodala: »Otroci se čudijo in povsem naravno je, da raziskujejo svoje okolje. Pri tem uporabljajo vse svoje čute – vonj, dotik, okus, opazovanje in poslušanje, saj svet odkrivajo s čutili. Učitelji moramo torej zagotoviti okolje, ki jim omogoča in spodbuja radovednost.«

Tovrsten način učenja navdušuje tudi starše. Mama enega izmed učencev IES je povedala, da je otroka vpisala že v njihov vrtec pri 11 mesecih: »Ko je šel v prvi razred sem resnično dojela, v čem je ta šola tako drugačna od ostalih. Otroka pripravi do tega, da aktivira svoje možgane, da razmišlja, da je usmerjen v akcijo in da išče inovativne rešitve za probleme, ki jih srečuje. In predvsem, da razvija radovednost in strast do učenja. Danes obiskuje tretji razred in krepko presega vse svoje vrstnike tako po znanju kot tudi po zrelosti in sposobnosti, da »se znajde«. Enakovredno obvlada slovenski in angleški jezik, počasi pa se začenja pogovarjati tudi v nemščini. Kar me najbolj veseli pa je zagotovo to, da izjemno rad hodi v šolo in zaradi posebnih metod poučevanja mu je učenje resnično igra.«

© Vse pravice pridržane | Tridea d.o.o., Podkraj pri Zagorju 3A, 1410 Zagorje ob Savi