Domov Aktivno življenjeRekreacija Pripravljeni za v hribe?

Pripravljeni za v hribe?

5 ogledov

Pohodništvo
Pripravljeni za v hribe?
Jeseni se je čudovito sprehajati po hribih in planinah, saj ni niti prevroče niti premrzlo. Narava je odeta v pisane barve, zato je izlet do bližnjega ali nekoliko bolj oddaljenega vrha še toliko bolj prijeten in sproščujoč. Z rekreacijo okrepimo telo in svoje misli napolnimo s pozitivno energijo. Toda, pozor! Nikoli, ne glede na to, katero aktivnost smo izbrali, moramo biti previdni ter poskrbeti za varnost.

Tudi tisti, ki ste si nabrali že veliko izkušenj s pohodništvom, ne smete precenjevati svojega znanja in sposobnosti. Preden odidete od doma se dobro pripravite, izberite označeno pot in se izogibajte stranskih, ki so običajno bolj nepredvidljive, nevarnejše. Če ste začetniki, potem se raje pridružite planinskim društvom ali s sabo vzemite osebo, ki ima dovolj znanja in spretnosti, da vas varno pripelje do želenega cilja. Prisluhnite njegovim nasvetom in jih upoštevajte.
Ne precenjujte svojih zmožnosti
Kadar se odločite za izlet v hribe ali planine, nikar ne hitite. Vzemite si dovolj časa in naredite načrt vaše poti. Preverite vremensko napoved, trajanje hoje, opremo, ki jo potrebujete (še posebej za obisk gora) in premislite ali je vaše zdravstveno stanje sploh zadovoljivo, da se podate na izlet. Začnite z lažjimi vzponi, ko si boste nabrali že nekoliko več moči, pa se podajte zahtevnejšim izzivom naproti. Oblecite se v primerna oblačila in obujte udobne ter trpežne pohodne čevlje, na morebitno temo, ki vas bo ujela na poti navzdol, pa se pripravite s svetilko. V toplejših dneh ne pozabite s sabo vzeti dovolj tekočine, da ne boste dehidrirali, za dodatno moč in vzdržljivost pa si v nahrbtnik dajte kakšen kos čokolade ali energijsko tablico. Ko boste prispeli na cilj, bo za vami šele polovica poti. Zato že pred tem pozorno prisluhnite svojemu telesu, bodite pozorni na vaše počutje. Če ste ugotovili kaj takega, kar bi lahko vplivalo na varnost vaše nadaljnje poti premislite, če ne bi bilo primerneje, da svoj korak usmerite proti izhodišču. Predvsem na delu poti, kjer bo nasut skalnat drobir bodite še posebej previdni in stopajte počasi, korak za korakom, da vam ne bo zdrselo.
Nesreča ne počiva
Kljub previdnosti pa večkrat pride do nesreč. Planinska dejavnost je namreč lahko nevarna, zato bodite preudarni in med hojo bodite z glavo pri stvari. Najpogostejši vzroki za nesreče so zdrsi, spotiki, padci, nepoznavanje terena, telesna in duševna nepripravljenost za izbrano turo, pomanjkljiva ter neustrezna oprema in gorniško neznanje. Največkrat se pojavijo poškodbe okončin ali glave, ki so precej neprijetne, boleče, lahko tudi zelo nevarne. V vsak nahrbtnik planinca zato sodi tudi prva pomoč, s pomočjo katero je mogoče sebi ali ponesrečencu olajšati posledice nezgode. Naravna sredstva, ki lajšajo bolečine in zaradi katerih se rane oziroma poškodbe hitreje celijo, so precej boljša od analgetikov, saj ti negativno vplivajo na srce, jetra, ledvica … Pri farmacevtih je najbolj pogosto svetovano sredstvo zaradi svoje učinkovitosti Nodol*.
Če so težave resnejše, pokličite 112, če nimate mobilnega telefona ali signala, pa poiščite planinsko kočo, kjer vam bodo svetovali in vam pomagali. V nekaterih visokogorskih kočah je na dostopnem mestu vgrajen samodejni odzivni radio sistem SAPOGO za obveščanje v primeru nesreče tudi v času, ko je koča zaprta. Navodila so na aparatu.
Velika večina obiskov planin se konča srečno, zato naj vas morebitne nevarnosti ne odvrnejo od pohajkovanja po okoliških hribih. Slovenija ima ogromno čudovitih vrhov, ki jih je vredno obiskati!

*Vir: Priročnik za svetovanje pri samozdravljenju, Izdelki za samozdravljenje 2010; Raziskava o najpogosteje priporočenih izdelkih brez recepta v slovenskih lekarnah, FarmAsist d.o.o. str. 42

© Vse pravice pridržane | Tridea d.o.o., Podkraj pri Zagorju 3A, 1410 Zagorje ob Savi