Nekateri ljudje imajo glede dišav zelo dodelan okus in že po opisu vedo, ali jim bo neka dišava všeč ali ne. Za začetnike pa je nakup dišave morda težja naloga, zato smo zbrali nekaj preprostih nasvetov, ki vam bodo pomagali kupiti dišavo, ki bo morda celo postala vaš zaščitni znak.
Koncentracija
Dišave lahko izbirate v štirih različicah, ki se razlikujejo glede na koncentracijo – eni so torej »močnejši« in se dlje obdržijo, drugi manj. Od najnižje do najvišje koncentracije si sledijo Eau de Cologne (EdC), Eau de Toilette (EdT), Eau de Parfum (EdP), in Perfume (tudi Extrait de Parfum), ki je najbolj koncentriran. Pred nakupom premislite, kdaj boste parfum uporabljali. V službi najbrž ne želite preveč močnega vonja, za večerno zabavo pa si lahko privoščite močnejše dišave. Večina svojo zbirko dišav loči tudi glede na letni čas – poleti izbirajo lažje in sveže ali pa cvetlične vonje, jeseni pa počasi preidejo na močnejše. Krasna poletna dišava je na primer Dolce&Gabbana Light Blue Eau Intense, zimska pa Gucci Guilty Absolute Pour Femme. Tudi Paco Rabanne Olympéa Aqua je s pridihom slane vanilije in značilnega vonja »po slani koži« primerna za poletje.
Družine dišav
Preverite svojo zalogo parfumov, saj obstaja verjetnost, da boste našli vzorec – poseganje po dišavah določenega tipa. Vsak parfum je »zgrajen« okoli določenega akorda, na podlagi katerega ga lahko uvrstimo v določeno skupino oziroma družino. Govorimo o olfaktornih skupinah, obstajajo pa različne delitve na te skupine. Najpogosteje se pojavlja delitev na skupino chypre, aromatično, citrusno, cvetlično, usnjeno, orientalsko in lesno. Te skupine pa imajo še več podskupin. Krasen primer cvetlične dišave je Dolce&Gabbana Dolce Garden. Dišave so zelo pogosto kombinacija dveh ali več skupin, na primer Bruno Banani Woman’s Best, ki je odlična kombinacija svežih citrusnih in blagih sadnih vonjev, Boss The Scent Parfum For Her pa spada v cvetlično orientalsko skupino.
Ne preizkusite preveč parfumov hkrati
Ko greste v drogerijo izbirat nov parfum, preizkusite največ tri ali štiri, saj boste v nasprotnem primeru preveč zmedeni in ne boste mogli ceniti in oceniti posamezne dišave. Že vnaprej premislite, kakšen tip parfumov vam je všeč, poglejte kateri so znotraj izbrane kategorije in preizkusite samo izbrane. Dišava lahko na eni osebi diši čisto drugače kot pri drugi, zato ne kupite enega parfuma zgolj zato, ker ga ima prijateljica. V trgovini najprej dišavo nanesite na testni listič (blotter) in naredite še ožji izbor. Nato prodajalko prosite za vzorčke in jih preizkusite doma, ter jih »nosite« tako, kot bi jih sicer. Vonj običajno potrebuje vsaj 10 minut, da se razvije, za popoln učinek pa nosite dišavo ves dan in se po koncu dneva odločite, če vam ustreza.
Promocijsko sporočilo