Raziskave s področja nevrološkega razvoja možganov se pokazale, da se slednji najbolj intenzivno razvijajo v obdobju prvih pet let otrokovega življenja. Če želimo spodbuditi optimalen razvoj našega otroka, bomo poskrbeli, da se vsak dan dovolj giba in ga na različne načine spodbujali, da razvije čim več gibalnih vzorcev.
Sogovornica je prepričana, da je motorični razvoj otroka zelo pomemben za razvoj njegovih kognitivnih sposobnosti. Mentalno obdobje razvoja otroka se prične v 4. letu starosti; takrat je otrok najbolj dojemljiv za učenje skozi igro, hkrati pa dolgoletne raziskave navajajo, da je v tem obdobju (v t.i. »open window« obdobju) izjemno pomembno izvajanje mentalne gimnastike, saj s tem spodbudimo celosten razvoj obeh možganskih polovic in vplivamo na boljši izkoristek možganske kapacitete.
Razvijanje življenjskih veščin
Brainobrain je inovativen izobraževalni program, namenjen otrokom od 5. do 14. leta starosti. Otroci skozi program razvijajo ključne življenjske veščine, ki jim olajšajo učenje v šoli, hkrati pa jim pomagajo prebuditi in izraziti svoje talente. »Osrednji cilj programa je celosten razvoj možganov in intelekta ter razvoj otrokove osebnosti. Razvoj intelekta dosežemo s kontinuiranim treningom možganov. Pri tem se naslanjamo na VAK metodologijo poučevanja in abakus (to je t.i. “japonski soroban” s posebno razvrstitvijo enobarvnih kroglic, ki so pomembne za lažjo vizualizacijo). V program so hkrati integrirane tehnike nevrolingvističnega programiranja (NLP), kar spodbuja otroka, da skozi skupinsko dinamiko razvija lastno osebnost,« pove Svetlana Lazović, lastnica franšize za Brainobrain Celje in licencirana trenerka, ki izvaja program. »Povečanje zavedanja naših besed pri ustvarjanju misli znatno pripomore k oblikovanju naše osebnosti, obnašanja, aktivnosti in naših ciljev. Pri otrocih se to odraža kot poglobljeno samozavedanje in razvoj samozavesti, vodi v razvoj delovnih navad ter prevzemanje odgovornosti za svoja dejanja. Na ta način otroci razvijajo vodstvene sposobnosti, ki jim bodo pomagale pri udejanjanju lastnih potencialov.«
VAK metoda poučevanja
Pri VAK metodi poučevanje gre za način, kako naši možgani procesirajo nove informacije. Kadar so »vhodne točke« za prejem novih informacij glavna čutila (vid – VISUAL, sluh – AUDITIVE in dotik – KINESTHETIC), ne razvijamo zgolj novega znanja, temveč razvijamo veščino. Znanje, ki ni ves čas v uporabi sčasoma zbledi, saj ga nadomesti novo; v možganih se utrjujejo le tiste povezave, ki so večino časa v uporabi. Veščina ostane z nami za vedno, podobno kot plavanje ali vožnja s kolesom; ko enkrat usvojimo tehniko, postane ta del nas.
Abakus in vizualizacija
Ko na začetnih stopnjah (1. in 2. stopnja programa) usvojimo pravila računanja na abakus, pričnemo razvijati vizualizacijo; računamo zgolj s pomočjo mentalne aritmetike. To pomeni, da si otroci v mislih predstavljajo abakus in računajo z namišljenimi kroglicami. Slednje zahteva veliko stopnjo osredotočenosti in koncentracije, hkrati pa krepi in utrjuje naš spomin ter pomaga pri razvoju vizualizacije. Otroci skozi različne stopnje programa napredujejo v razvoju svojih veščin. Razvoj veščin je odvisen od redne in kontinuirane vaje. Rezultati programa so vidni na različnih področjih, in sicer v razvoju fokusa in koncentracije, izboljšanju spomina, razvoju vizualizacije, razvoju kreativnosti, samozavesti in samozavedanju.
Srečanja so kreativna in zabavna, potekajo 1x tedensko, trajajo 2 polni uri, vsaka stopnja pa traja 3 mesece.