Domov Aktivno življenje Pred pomladjo oživite telo in duha

Pred pomladjo oživite telo in duha

6 ogledov

Miha Anžur

V dneh, ko se zimski hlad počasi že začenja umikati pred toplim pomladanskim soncem in se barvitost narave že počasi prebuja, je idealen čas, da začnemo tudi s prebujanjem naše telesne energije. Aktivno preživljanje prehoda iz zimske tišine v pomladno živahnost je ključno za dobro počutje in vitalnost. Kolesarjenje in pohodništvo sta, na primer, odlična načina, kako to doseči, saj združujeta gibanje na svežem zraku s prebujajočimi se naravnimi lepotami.

Kurenti, coprnice in preostala pustna druščina so svoje delo očitno tudi tokrat kar dobro opravili in pravo zimo že predčasno spodili iz naših krajev. Sicer ne bi bilo nič narobe, če bi bili še kdaj deležni najhladnejšega letnega časa, kor smo ga bili vajeni nekoč. Je pa dobro vsaj to, da lahko v ob milih zimah, kakršnim smo priča, z najrazličnejšimi aktivnostmi na prostem začnemo že bistveno bolj zgodaj kot nekoč. 

Kako zelo pomembno za naše zdravje je gibanje, zdaj že dobro vemo. V resnici ni tako zelo pomembno, kakšne rekreacije se poslužujemo. Bolj pomembno je, da ostajamo v gibanju in pri tem maksimalno uživamo. Tokrat bomo izpostavili dva način rekreacije, ki sta med Slovenci še vedno med najpriljubljenejšimi. 

Najprej se bomo podali na kolo. Ena izmed najbolj pozitivnih plati kolesarjenja je brez dvoma povezava z naravo. Ko se peljemo po gozdnih poteh ali ob reki, občutimo veter v laseh, poslušamo petje ptic in opazujemo spremembe v okolju, ki oznanjajo prihod pomladi. Kolesarjenje omogoča ne samo telesno vadbo, temveč tudi sprostitev uma in povezavo oz. stik z naravnim okoljem.

Prav tako svojevrstne užitke prinaša tudi pohodništvo. Hoja po gričih, skozi gozdove ali ob obali omogoča celostno izkušnjo narave. Raziskovanje raznolikih terenov s pohodništvom ne le krepi mišice, temveč tudi izboljšuje ravnotežje in vzdržljivost. Spreminjajoča se pokrajina ob tem pomaga očistiti um in spodbuja notranji mir.

Začnite postopoma

Po manj aktivnem zimskem obdobju je ključnega pomena, da telesne aktivnosti v vsakdan začnemo vključevati postopoma. Zmerno kolesarjenje in pohodništvo omogočata nežno prebujanje telesa, pri tem pa nežno vključujeta sklepe, mišice in srčno-žilni sistem. S tem preprečujemo morebitne poškodbe ali pretirane napore, hkrati pa omogočamo telesu, da postopoma pridobiva na moči.

Poleg fizičnih koristi ima aktivno preživljanje prehodnega obdobja med zimo in pomladjo tudi pozitiven vpliv na duševno zdravje. Svež zrak, sončna svetloba in stik z naravo so naravni antidepresivi, ki dvigujejo razpoloženje in zmanjšujejo stres. Aktivnosti na prostem spodbujajo izločanje endorfinov, kar še dodatno prispeva k občutku sreče in zadovoljstva.

Za najboljšo pripravo na aktivno pomlad je ključno, da poslušamo svoje telo in postopoma povečujemo intenzivnost dejavnosti. Začnite torej s krajšimi kolesarskimi izleti ali lahkotnimi pohodi in postopoma povečujte dolžino in intenzivnost. Ne pozabite tudi na pravilno oz. zadostno hidracijo in prehrano, saj slednji igrata ključno vlogo pri obnovi energije.

Počnite tisto, kar vam ustreza

Čeprav smo posebej izpostavili pohodništvo in kolesarjenje, pa to nikakor nista edina načina za to, kako pred pomladjo oživiti svoje telo in se spraviti »v pogon«. Počnete lahko pravzaprav vse tisto, kar vam ustreza. 

Eden od načinov za to je lahko tudi joga, ki je poznana po svojih koristih za telo in um. Da bi od nje imeli kar največjo korist, jo lahko začnete izvajati na prostem. Joga na svežem zraku omogoča povezavo z naravo, hkrati pa izboljšuje gibljivost, moč in ravnotežje. Nekaj preprostih jogijskih vaj v parku ali na vrtu je tako lahko odličen način za energičen začetek pomladi.

Da pospešite svoj srčni utrip, izboljšate vzdržljivost in sprostite endorfine, vam lahko pomagajo tudi tek ali hitri sprehodi. Poslušanje energične glasbe med tekom ali hitrim hojo lahko dodatno poveča vašo energijo in vzdušje. V kombinaciji s svežim zrakom bo to zagotovo oživilo vaše telo.

Če pa se rajši rekreirate v družbi, se vključite v skupinske športne aktivnosti na prostem, kot so nogomet, odbojka ali badminton. Poleg telesne vadbe boste deležni tudi socialnega stika, kar prispeva k pozitivnemu vzdušju in krepi motivacijo za redno gibanje.

Poskusite nekaj novega! 

Se morda želite naučiti deskanja, plezanja ali nordijske hoje? Učenje novih veščin poleg telesne vadbe prinaša tudi intelektualne izzive, kar je odlično za aktivacijo možganov in dvigovanje energije. 

Čas je torej, da po zimskem počitku vsi skupaj začnemo z gibanjem. Kot že rečeno, pazimo le, da začnemo postopoma in ne pretiravamo. Najdite način, ki vam bo najbolj ustrezal in bo zares napolnil vaše baterije v največji možni meri. Pomlad je tako rekoč že za naslednjim ovinkom in prav je, da jo dočakamo v dobri fizični kondiciji. Pa ne le to: rekreacija oz. gibanje je tudi pot do oživitve duha in doseganja notranje harmonije. Slednje pa je prav tako izjemnega pomena za naše zdravje.

© Vse pravice pridržane | Tridea d.o.o., Podkraj pri Zagorju 3A, 1410 Zagorje ob Savi