Domov Odnosi in družinaOtroci Zdrava prehrana bodoče mamice

Zdrava prehrana bodoče mamice

4 ogledov

Razvoj otroka se začne že v maternici in je odvisen izključno od materinega telesa in njene prehrane. Najpomembnejše stopnje zarodkovega razvoja namreč potekajo v prvih tednih življenja, še preden se večina žensk ne zaveda nosečnosti.
Založnik Marjetka, svetovalka za zdravo otroško prehrano, več na www.zdravahranaotrocka.si
Za zdravo prehrano je dobro skrbeti celo življenje, seveda pa se vsaka ženska tega najbolj zaveda med nosečnostjo. Za razvoj zarodka je najpomembnejši vnos visokovrednih beljakovin in raznovrstna hrana. Na krožniku naj ne manjka obilo zelenjave, sadja, stročnic in oreščkov, ki bodo poskrbeli za zadosten vnos kalija, kalcija, železa, cinka in folne kisline. Posebej pomembne so tudi nekatere kakovostne maščobe. Nosečnica mora skrbeti za obilen vnos vode.
Na kaj morajo nosečnice najbolj paziti?
Ljubiteljice kave in vina se morate tej razvadi popolnoma odpovedati. Nosečnica se naj v čim večji meri izogiba naslednjim zadevam: surovemu mesu (biftek, steak ali suši), surovim jajcam, jetrom, nepasteriziranim mlečnim izdelkom in sirom s plesnij, dobro je močno omejiti paštete.
Ali mora nosečnica res jesti za dva?
Nosečnici ni treba količinsko jesti za dva, temveč mora poskrbeti za kakovostno in predvsem zdravo domačo hrano. Novo življenje je treba ustvariti, zgraditi, potrebni so gradniki, ki so predvsem beljakovine – kompleksne aminokisline in dovolj vitaminov ter mineralov v prehrani nosečnice. Če pa zarodek ne dobi dovolj hranil preko materine hrane, jih vzame iz njenega telesa. Vsem je znan rek, da mama z vsakim otrokom izgubi en zob. Temu se izogne tako, da zadosti potrebam po zadostnem vnosu kalcija.

-Kaj stori nosečnica, če ji je nenehno slabo, če bruha …?
Slabost in bruhanje sta dva tipična in neprijetna znaka zgodnje nosečnosti. Slabost in bruhanje se lahko začneta, še preden se ženska sploh zave, da je noseča, traja pa, resda v redkih primerih, vse do poroda. Nihče ne ve natančno, zakaj se slabost pojavi, vendar ima verjetno povezavo z visokimi vrednostmi hormonov hCG in estrogena. K slabosti pripomorejo tudi drugi dejavniki, kot na primer nizek nivo krvnega sladkorja, zaradi česar se nosečnica slabše počuti, če že nekaj časa ni jedla, in utrujenost.

Kaj naj naredi nosečnica, če zelo močno hrepeni po nezdravi hrani?
Po sladki hrani posežemo takrat, ko se počutimo nesrečno, depresivno in brez energije. Naše telo hrepeni po sladkorju, ki bo vsaj začasno dvignil nivo energije, predvsem čokoladno hrano pa ženske povezujemo z ljubeznijo in tolažbo. Namesto sladkarij v takšnih trenutkih raje posezite po lešnikih, orehih in mandeljnih. Hrepenenje po slani hrani ponavadi izdaja, da smo pod stresom. V takih trenutkih zato v naših ustih hitro izgine kar cela vrečka čipsa ali slanih krekerjev. Čudovita alternativa so praženi neslani arašidi, ki so bogati z magnezijem, ki pozitivno vpliva na zmanjševanje stresa.

Zakaj je pomembno, kako se doječa ženska prehranjuje?
Doječa mati mora jesti predvsem uravnoteženo in raznovrstno hrano. Ne potrebuje nobene posebne hrane, da bo imela več mleka (ni ji treba piti mleka ali jesti polente za to) in ni se ji potreba izogibati posebnim živilom (npr. solati, cvetači, svežemu sadju), če njej ne povzročajo prebavnih težav ali pri otroku ne opazi nobenih znakov preobčutljivosti ali alergij. Vsaka doječa mati naj je uravnoteženo in zdravo hrano, v primernih količinah. V redkih primerih lahko to, kar mati poje, učinkuje na njenega otroka, če je otrok npr. hudo alergičen. V tem primeru zmanjšajte količino ali izločite iz prehrane mleko in mlečne izdelke, jajca, agrume, čokolado, vsa zelo kisla živila, arašide, orehe, paradižnik in ocvrto ali zelo mastno hrano. Vsekakor pa priporočam, naj mamice uživajo hrano brez umetnih barvil, konzervansov in drugih dodatkov ali celo pesticidov.

BOROVNIČEV NAPITEK
Sezonska hrana bodoče mamice na primer zelo zdrav borovničev napitek.
Borovnice drugače tudi imenujemo “hrana za možgane ali zdravje”, saj vsebujejo ogromno hranilnih snovi in zelo veliko antioksidantov. Temnejše kot so borovnice, tem več antocianina vsebujejo.
BOROVNIČEV NAPITEK
Sestavine:
• 1,5 skodelice borovnic
• polovica banane
• majhen avokado
• 1 žličko lanenih semen
• 1 žličko agavinega sirupa
• 1 skodelico mandljevega mleka
Priprava:
Vse sestavine operemo, olupimo in narežemo ter damo v mešalnik. Zmešamo do gladkega, natočimo v kozarec in uživamo ob božanskemu smoothiju.

© Vse pravice pridržane | Tridea d.o.o., Podkraj pri Zagorju 3A, 1410 Zagorje ob Savi