Domov ZdravjePrehrana Dve muhi na en mah

Dve muhi na en mah

11 ogledov

Sara Sočan

Ko govorimo o božično-novoletnih praznikih, so naša prva asociacijo zagotovo številna druženja z našimi najdražjimi, pa obilne pojedine in zabave, ki si v zadnjih dneh leta kar »podajajo roko«. In prav je tako. Kljub temu pa ni nobene potrebe, da v prazničnih dneh kar pozabimo na svoje zdravje. Le nekaj drobnih korakov je potrebno, da praznično vzdušje združimo z zdravim načinom življenja in v novo leto vstopimo srečni, zdravi in polni energije. 

Prazniki, ki so pred vrati, med drugim slovijo tudi po obilici dobre hrane in pijače. Žal pa se velikokrat zgodi, da naš želodec nad tem ni ravno navdušen, saj nam težka in mastna hrana utegne povzročiti slabo počutje, ki lahko zasenči še tako skrbno pripravljeno praznovanje. A če sestavine izbiramo pametno, lahko tudi zdravje ohranimo v dobri kondiciji in se izognemo prekomernemu prazničnemu prenajedanju. 

Ko izbirate sestavine za vašo praznično pojedino, je smiselno, da date prednost zelenjavi in sadju, ki sta bogata z vitamini in minerali. Poleg tega lahko namesto težkih, mastnih raje izberete na primer kuhane ali pečene jedi. Poleg tega poskušajte bolj kot z očmi jesti s pametjo. Privoščite se manjše porcije, ki bodo preprečile prenajedanje, obenem pa boste imeli dovolj manevrskega prostora, da poskusite več različni prazničnih jedi.

Vse našteto velja tako za glavne jedi kot tudi za sladice. Pri slednjih bo zelo priporočljivo, da raje izbirate take z manj sladkorja, ali pa tiste, ki vsebujejo naravna sladila, na primer med. Vsekakor velja poskusiti, saj namen sladice ni to, da po obilnem obroku zabije še zadnji žebelj v krsto našega dobrega počutja, pač mora sladica zaokrožiti pojedino in poskrbeti, da nam bosta večerja ali kosilo ostala v kar najlepšem spominu.

Na meniju naj bo tudi gibanje 

Že res, da bo nekaj prostih dni oddiha od službenih ali šolskih obveznosti vsem dobro delo, vendar naj to nikakor ne bo čas, ko na dopust pošljete tudi skrb za svoje telo. To sicer ne pomeni, da morate predčasno zapustiti božično večerjo in se podati v telovadnico. Lahko pa organizirate družinske sprehode ali najrazličnejše igre in druženja na prostem. Ne samo, da bo to spodbudilo vašo družinsko povezanost, ampak bo okrepilo tudi vašo telesno kondicijo.

Če želite praznični dan začeti dobre volje in z zvrhano mero pozitivne energije, vam to lahko zagotovi lahkotna jutranja vadba, na primer joga ali pa hitra hoja. Odličen način za ohranjanje forme in dobre kondicije pa je lahko tudi ples, ki ga z lahkoto lahko vključite v najrazličnejše zabave. 

Ne pozabite na duševno zdravje

Seveda pa si morate ob vsem naštetem vzeti tudi čas za sprostitev. Že nekaj tako enostavnega, kot je globoko dihanje, vam lahko pomaga zmanjšat stres. Kvaliteten spanec bo ob tem poskrbel še za regeneracijo telesa in uma. Predvsem pa se čim več pogovarjajte s svojimi najbližjimi, saj je odprta in neobremenjena komunikacija izjemnega pomena za duševno zdravje. 

Po vsem povedanem lahko rečemo, da so decembrski prazniki v resnici idealna priložnost, da združimo zabavo in skrb za zdravje. Z zdravimi prehranjevalnimi navadami, redno telesno aktivnostjo in skrbjo za duševno zdravje lahko maksimalno izkoristimo to čarobno obdobje. Naj bo ta december čas, ko bomo krepili telo, um in duha, ter tako vstopili v novo leto zdravi in polni optimizma.

© Vse pravice pridržane | Tridea d.o.o., Podkraj pri Zagorju 3A, 1410 Zagorje ob Savi